‘Wat Nu? is een prima feelgoodboek met grappige passages’

Feelgood, dat zie je niet vaak voorbijkomen op Must Magazine. Toch leek ‘Wat Nu?’ me best een interessant verhaal; het gaat namelijk over een vrouw die van het ene op het andere moment geen geld meer heeft. Dat is toch even wennen als je eerst bakken met geld hebt. Ondertussen komen er in het verhaal ook nog heel wat grappige en ongemakkelijke passages voorbij. Dit is mijn recensie over Wat Nu? van Kristan Higgins.

Wat Nu? in het kort: verwend, opeens zonder geld.. en verliefd.
“Verwend? Dat is Parker wel een beetje. Het is namelijk best moeilijk om níét verwend te zijn als je familie bakken met geld heeft. Maar als haar vader heeft gehandeld met voorkennis en op die manier het complete familiefortuin er doorheen heeft gejaagd, zit er zelfs voor haar niets anders op: ze zal iets moeten gaan doen.

Gelukkig heeft ze nog een klein huisje aan het water in Maine. Ze besluit het op te knappen, en dat blijkt de perfecte manier om te kunnen wennen aan haar nieuwe leven, om na te denken over de toekomst én om James, de onuitstaanbare maar handige assistent van haar vader, op een héél andere manier te leren kennen.”

watnu-kristanhiggins

Luchtig verhaal met veel personages
Ik vond Wat Nu? eigenlijk een prima feelgood verhaal; een lekker luchtig verhaal met grappige passages. Toch moest ik in het begin wel even inkomen in het verhaal. Vooral de overvloed aan personages in de eerste paar hoofdstukken is best wel heftig. Daarna begon ik Parker, het hoofdpersonage, wel een stuk leuker te vinden. Vooral als je haar emoties te zien krijgt, zo mist ze haar zoontje Nicky die met zijn vader mee is op vakantie. Door die emoties werd ze wat mij betreft een sterker personage, minder oppervlakkig.

“De momenten tussen James en Parker zijn zowel grappig, romantisch als emotioneel”

Dit feelgood boek mag er van mij dus best zijn. Het is misschien geen boek die ik zelf snel zou lezen, maar het is wel een fijn boek om mee te nemen op vakantie of als je in de trein zit. De naam van het genre zegt het al: feelgood. Het is lekker luchtig en je hoeft niet al te veel na te denken. Dit boek geef ik dan ook 3 sterren – niet helemaal mijn genre, maar een prima boek. Vooral de romantiek tussen James, de onuitstaanbare advocaat die werkt voor de vader van Parker, en Parker vond ik goed uitgedacht. De momenten tussen hen zijn zowel grappig, romantisch en emotioneel.