De in de boekenwereld al bekende schrijfster Kiera Cass brengt een nieuwe romance prinsessen love story uit. We kennen Kiera Cass al van haar populaire serie De Selectie, die zelfs verfilmd wordt en op Netflix te zien zal zijn. Met haar nieuwste boek De Beminde laat Kiera ons weer in de wereld duiken van pracht en praal. Zal ze met De Beminde weer menig lezershart veroveren?

Synopsis

Hollis Brite woont in Kasteel Keresken, in het kasteel draait het tussen de meiden maar om één ding: het hart van de knappe Jameson veroveren. Hij wordt de koningen van Coroa en alle dames van adel willen maar al te graag dat Jameson hen de liefde verklaard. Hollis Brite is goed op weg. Jameson ziet haar graag en ze maken samen lol en gaan op dates. Wanneer hij haar de liefde verklaart lijkt alles voor Hollis perfect te zijn. Maar is dit wel echte liefde? Wanneer er een vreemde jongen in het kasteel komt te wonen slaat het hoofd van Hollis op hol en verandert haar ultieme prinsessenleven van een sprookje in een nachtmerrie.

Het ultieme sprookje?

Als groot fan van de Selectie serie keek ik er enorm naar uit om dit boek te lezen. Ik vloog erdoorheen en merkte dat ondanks dat er wel wat gelijkenissen zijn tussen de boeken de Beminde toch echt een opzichzelfstaand verhaal is. Het begint met het verhaal wat te mooi lijkt om waar te zijn. Het ultieme sprookje waar menig meisje op zit te wachten (myself included). Maar wanneer het lot begint te draaien wordt het verhaal grimmiger en hield ik mijn hart vast of dit nog wel goed zou komen. Een whirlwind aan gevoelens kwamen voorbij en dat maakte dit boek tot een heerlijk verhaal.

Kiera Cass did it again. Ja, met de Beminde krijg je weer een heerlijk verhaal die absoluut niet zal misstaan op jouw summer booklist.

Dit boek bestellen?

Ben je na het lezen van deze recensie benieuwd geworden naar het boek? Steun de boekensector en bestel je boek via deze link, zodat de opbrengst ervan teruggaat de sector in en bij schrijvers, vertalers, uitgeverijen en boekenwinkels terecht komt.