Na jaren van wachten is hij er eindelijk! De Nederlandse uitgave van Tiny Pretty Things. Waar je op reis gaat in een wereld van ballet in New York. Ballet, muziek, romance en jaloezie beloven voorbij te komen. Was het wachten het waard?

We volgen een drietal leerlingen aan een balletschool in Manhattan. Compleet verschillend van elkaar en allesbehalve beste vriendinnen. In de wereld van ballet is er maar één manier om je van de anderen te onderscheiden en dat is de beste zijn. De meiden gaan door het vuur om hun eigen doel te bereiken en zijn daarbij niet bang voor een nare streek hier en daar. Toch is er in deze harde wereld ook liefde te vinden en misschien zelfs toch een vriendschap. Gigi, Bette en June zijn aan elkaar gewaagd en met hun eye on the price gaan ze voor zichzelf. Bikkelhard, maar zo gepassioneerd, vechten ze voor de hoofdrol in de show van dit jaar.

De wereld van ballet blijf ik als lezer zo ontzettend interessant vinden. Toen ik zag dat dit boek eindelijk naar het Nederlands werd vertaald, wist ik dat ik deze moest gaan lezen. Na het eerste hoofdstuk gelezen te hebben zat ik al helemaal in het verhaal en kon ik het boek simpelweg niet meer wegleggen. Oké, misschien heb ik een plaspauze tussendoor gehad, maar daar ben ik pas de bourrée heen gelopen. Compleet in stijl dus. In het ballet zit zo’n gigantische passie en ik vond het prachtig hoe dat in dit boek verwoord werd, ik voelde de spanning, ik voelde de zere voeten in de pointes en ik voelde de jaloezie en liefde voor de dans.

Ben je in deze rare tijd op zoek naar een boek dat je even meeneemt naar een andere wereld? Kies dan voor dit boek en stap uit in het geweldige Manhattan, loop rond op de exclusieve balletschool en geniet van de passie in de balletwereld. Strek je tenen, want dit boek was het wachten waard!