Netflix is niet te stoppen. Original na original verschijnt op het streamingsplatform. En toen wij hoorden dat Noah Centineo en Camila Mendes samen in een film zouden verschijnen, waren we direct hooked. Afgelopen week verscheen de film The Perfect Date online. Of de film aan onze verwachtingen voldoet? Dat lees je vandaag.

Door Paula en Anna

Hier gaat The Perfect Date over

In de hoofdrol Noah Centineo in de rol van scholier Brooks Rattigan. Zijn droom? Een studie volgen op Yale. Het liefst met de perfecte vriendin en een hoop geld voor dure auto’s. Nadat hij per toeval wordt ingehuurd om iemands date te zijn op een schoolfeest, besluit hij hier zijn business van te maken om zo geld voor Yale te verdienen. Al snel loopt zijn app als een tierelier en wordt hij door de een na de ander ingehuurd als ‘nepdate’. Uiteraard voer voor een hele hoop drama wanneer hier echte gevoelens bij komen kijken en Brooks er achter komt dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan geld, een knappe vriendin en een Ivy Leage-opleiding.

Anna: “Je kijkt deze film uitsluitend voor de acteurs”

Het is niet zo dat ik erg veel verwacht had van deze film. Wel had ik er meer van verwacht dan wat het nu is. Na To All The Boys I’ve Loved Before was ik op slag verliefd op Noah Centineo en deze film stond dus meteen op mijn lijstje. Niet direct voor het plot, maar meer voor de acteurs. En het blijkt dat Netflix dit ook goed gebruikt heeft als marketingtool. Het verhaal is namelijk totaal niet uitgewerkt, de film is aan de korte kant en de personages zijn nogal oppervlakkig neergezet. Simpel gezegd kijk je de films dus vooral voor de acteurs, want voor het plot kun je deze film beter laten. Het is zeker een easy-watch, maar naar mijn mening had er wel iets meer mogen gebeuren. Ik miste humor, emotie en diepgang. Helaas, wat mij betreft zeker geen absolute must-watch.

recensie the perfect date film review

Paula: ‘Het ontbreekt in de film nogal aan gelaagde personages’

Over tegenvallende films gesproken, mijn hemel. The Perfect Date valt zéker in die categorie. Net als Anna had ik niet extreem hoge verwachtingen. Ik bedoel, ik had niet verwacht dat deze film To All The Boys I’ve Loved Before zou overtreffen. Maar ik had op zijn minst een grappige en romantische film verwacht. Toch ontbreekt het in deze film nogal aan goed uitgewerkte en gelaagde personages. Hoofdpersoon Brooks Rattigan? Doodsaai, totaal geen persoonlijkheid. Liever had ik meer gezien over Murph, de homoseksuele beste vriend van Brooks en de maker van de datingapp.

‘Hoofdpersoon Brooks Rattigan? Doodsaai, totaal geen persoonlijkheid’

Omdat de film dus draait om de app waarmee Brooks dates regelt en zich dan tot perfecte compagnon ontpopt, had ik verwacht daar meer over te zien. Maar ook dat blijft uit. De dates gaan in vogelvlucht voorbij, er zijn weinig grappige of ongemakkelijke scènes die gaan over Brooks dates via de app. Het draait alleen maar om Brooks & Celia. Celia wil een bepaalde jongen jaloers maken, Brooks wil uitgaan met de populaire Shelby. That’s it, dat is de hele film. Je kan vast al raden hoe cliché en anti-climax het einde is. ZO. JAMMER. Ik wil een goede film met Noah Centineo in de hoofdrol, niet dít. Mijn advies: sla deze film alsjeblieft over op Netflix en kijk gewoon nog een keer naar To All The Boys I’ve Loved Before, want die is wél heel leuk.

Bekijk hieronder de trailer van The Perfect Date

Heb jij The Perfect Date al gezien?