Iets meer dan een jaar geleden verscheen de serie ‘The Sinner’ op Netflix. Het eerste seizoen keek ik binnen twee dagen uit en liet me verbijsterend achter. Sinds een week staat deel 2 van de populaire thrillerserie online. Na een succesvol eerste seizoen, was ik uiteraard erg enthousiast over deze release. Helaas, ik werd teleurgesteld.

Samenvatting (via Netflix)

Als een jongetje de moord op zijn ouders bekent, keert rechercheur Harry Ambrose terug naar zijn thuisstad om de lokale politie te helpen bij deze verbijsterende zaak.

Het concept van deze serie spreekt me erg aan. Je weet als kijker vanaf de eerste aflevering wie de dader is, het waarom blijft echter achterwege. In de volgende afleveringen worden steeds meer geheimen ontrafeld en langzaam wordt het verhaal steeds duidelijker. Met name tijdens seizoen 1 werd ik compleet het verhaal in gezogen. Helaas had ik dat tijdens dit seizoen veel minder. Veel verhaallijnen en karakters werden maar matig uitgewerkt en veel bleef onduidelijk. Na de laatste aflevering zat ik als kijker nog met een tiental onbeantwoorde vragen.

De serie is zeker niet slecht. Ook het tweede seizoen vertelt een bijzonder verhaal. Het kwam naar mijn mening echter niet zo lekker uit de verf. En ik denk dat dit met name te maken heeft met het enorme succes van seizoen 1. Het blijkt wederom lastig het niveau van een eerste seizoen te evenaren wanneer hier een sequel van verschijnt. Jammer, maar schijnbaar onontkoombaar. Seizoen 2 bevat zeker wat mooie plottwist en complexe personages. Ik wil de fans van seizoen 1 vooral waarschuwen. Don’t get your hopes up, kids. Want wanneer je net iets minder enthousiast bent en weinig verwacht, is dit een prima en zeker ‘binge-watchwaardige’ serie.

Meer lezen van Anna?

Met deze 7 thrillers kun je de hele herfst blijven huiveren
De films waar we naar uitkijken in november