Review: Kobo Libra H2O + WIN 3 maanden Kobo Plus

Iets meer dan een maand geleden ontvingen wij de Kobo Libra H2O van team LEWIS en nu ik de e-reader inmiddels een paar weken in mijn bezit heb, wordt het hoog tijd voor een eerlijke review. Voorheen verkoos ik eigenlijk altijd het ‘offline’ boek boven het digitale exemplaar. Ben ik inmiddels om?

Over de Kobo Libra H2O

Ontdek de perfecte balans tussen innovatieve digitale technologie, een comfortabele leeservaring en modern ontwerp. In zwart of wit en combineerbaar met vier kleurrijke accessoires: met de Kobo Libra H2O kies jij het model dat het beste bij je past. Lees langer dan ooit te voren met het comfortabele, ergonomische ontwerp, de mogelijkheid om in liggende modus te lezen en de gebruiksvriendelijke knoppen voor het omslaan van pagina’s. Dankzij ComfortLight PRO en volledige waterdichtheid, biedt Kobo Libra H2O je de mogelijkheid om dag en nacht te lezen, waar je maar wilt. Kobo Libra H2O is lezen zoals jij het wil.

Mijn ervaring

Zoals ik al genoemd had, ligt mijn voorkeur over het algemeen toch vaak bij een ‘echt’ boek. Het is tastbaar, ruikt uiteraard verrukkelijk en je houdt het zo lekker vast. En ja, een e-reader is ook een tastbaar ding. Maar toch is dat anders. Ook ruikt een e-reader doorgaans niet zo lekker als een boek. En toch ben ik om. Natuurlijk wist ik wel van anderen dat een e-reader ook heel handig kan zijn: je hebt namelijk heel veel boeken bij je zonder dat je echt veel moet tillen. En dit drong pas tot me door toen ik eindelijk zelf een e-reader ging gebruiken. Bizar hoe dat werkt. Hoe dan ook weet ik nu hoe het is om tientallen boeken mee te nemen zonder dat je je rug breekt. En dat is aan te raden, hoor!

Maar weet je wat ik allerfijnste vindt aan deze e-reader? De liggende stand. Oh, wauw, dat is fijn! Ik kan het slecht uitleggen. De e-reader ligt fijn in de hand wanneer je het boek op die manier leest. Althans, dat vind ik. En ook heb ik het idee dat ik in deze stand makkelijker lees. Sneller, vloeiender. Heerlijk als je je zelf ook in de liggende stand bevindt.

Samen met de e-reader kreeg ik toegang tot Kobo Plus en daar keek ik mijn ogen uit. Nog nooit in mijn leven had ik zo snel en zo makkelijk toegang tot zoveel boeken. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel (of beter: een boekenwinkel, want ja als kind ging ik daar ook al liever heen dan naar een snoepwinkel). Ieder boek kun je gemakkelijk even inkijken voordat je deze officieel downloadt of aanschaft. Je kunt dus in alle rust door allerlei boeken ‘bladeren’. En dat alles gewoon lekker thuis op de bank.

WIN: 3 maanden Kobo Plus

In samenwerking met team LEWIS mogen wij 3 van jullie blij maken met 3 maanden Kobo Plus. De winactie loopt via ons Instagram-account. Op donderdag 12 december 2019 zullen we de winnaars bekend maken.